



Návrh jsem pojal formou čistého designu, který jsem kombinoval s minimalistickými detaily. Snažil jsem se experimentovat s pnutím ve skle a zkoumal jsem jeho možnosti. Zajímalo mě co vydrží. Zpočátku navrhování jsem přemýšlel o symbolu detailu, který je pro mě nejsilnější. V hlavě mi proto kolovaly myšlenky převážně kolem hutě, a proto jsem zvolil právě tento detail. Je to znázornění „klacku“ (plná sklářská píšťala) s kuličkou na konci. Kulička slouží k tomu, aby sklář jednodušeji nabral sklovinu ze sklářské pánve. Design tvarosloví výrobku jsem zaměřil na vizuální a užitnou stránku. Inspirovala mě především myšlenka propískovat tvar. Pro huť je typický oblý tvar, z tohoto důvodu jsem vybral tento charakter výrobků. Do objektů jsem zakomponoval hravost, která se může projevit především u vázy. A to tím, že květina nezůstane na svém obvyklém místě, ale může sestoupit níže, do již námi známého klacku. U mísy je myšleno na užitnou stránku. Tvar je opaktní (neprůhledný), ale potřebujeme do něj vidět. K tomu nám pomůže náš otvor, který nám ukáže více z prostoru uvnitř. Velmi mě zajímá neprůhlednost, protože výrobek se ihned spojí i s jinými materiály.